środa, 27 listopada 2013

Wielka podróż: potęga wyobraźni

Tak sobie myślę, że nie przepadam za podróżowaniem zimą. Może to z powodu coraz niższej temperatury, a może przyczyną jest deficyt promieni słonecznych? Czymkolwiek to jest spowodowane, ten typ tak już ma: zimą, niczym niedźwiedź, najchętniej zamknęłabym się w swoich czterech ścianach, podjadałabym konfitury z piwnicy, piekła bułeczki cynamonowe, i zakopana pod grubym kocem, czytałabym książki. Moje zimowe podróże to wyprawy wyobraźni, podróżowanie palcem po mapie. W zimowych snach odkrywam nieznane lądy, poznaje niesamowite zwierzęta, przeżywam najdziwniejsze przygody.




Wielka Podróż to książka, która w niezwykły sposób zabiera czytelnika właśnie w taką magiczną wyprawę, w czasie której wszystko jest możliwe. Zabierzemy tylko to, co najpotrzebniejsze:

(..) płaszcz do zimnych krajów,
manierkę na pustynię,
zapałki i ziarna kukurydzy-
żeby rozpalić ognisko i zrobić popcorn
gdy dopadnie nad głód.

Nasz statek będzie latał wśród chmur, tak, że będziemy mogli skosztować obłoków. Odkryjemy krainę pingwinów i głuszców, zaprzyjaźnimy się z dziki zwierzętami, dotrzemy do miejsc, gdzie ludzie chodzą do góry nogami. Z naszej podróży wrócimy niczym bohater, bo i w czasie podróży dokonamy bohaterskich czynów. To będzie piękna, wielka podróż!


W śmietniku za domem
znalazłem już parę części do silnika i farbę do pomalowania statku
Prześcieradła z mojego łóżka posłużą za żagle.
To będzie wspaniały statek (..)


Polecam wam Wielką podróż.
Dla  porywającego tekstu napisanego przez Annę Castagnoli.
Dla wspaniałych, surrealistycznych ilustracji Gabriela Pacheco.

Dzięki tej książce dowiecie się, że aby podróżować nie musicie posiadać dużo pieniędzy, nie potrzebujecie pakować ciężkich walizek, ani rezerwować z wyprzedzeniem biletu na samolot. Jedne czego potrzebujecie to wyjątkowej nocy:

A tamtej nocy
wszyscy, absolutnie wszyscy, będą spali.


Wielka podróż
Anna Castagnoli
ilustracje Gabriel Pacheco
wyd. Tako 2012

16 komentarzy:

  1. Edytorski rarytasik. Chyba złoże zamówienie temu z bieguna północnego.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Naprawdę wyjątkowa książka . Mam wrażenie, ze zdjęcia w małym procencie oddają piękno ilustracji

      Usuń
  2. Hehe, akurat wczoraj przyniosłam z biblioteki :D Ale jeszcze nie czytałam, bo synek jakiś niechętny ostatnio.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Lubię takie sytuacje, jak kupuję lub wypożyczam jakąś książkę i okazuje się, że ktoś właśnie ją opisuje je swoim blogu ( zwłaszcza te książki trochę 'starsze' , a nie premiery). A Wielka podróż to dla mnie taka książka bez metryki, równie dobra dla dziecka, jak i dla dorosłego:)

      Usuń
  3. Ja zbankrutuję, moze Świety pomoże;) Cudowna pozycja! Dziękuję:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pisać koniecznie do Świętego w tej sprawie:)

      Usuń
  4. Kocham książki z Wydawnictwa Tako. Tej jeszcze nie mamy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też uwielbiam wyd. Tako. Marzy mi się cała seria OQO na półce:))

      Usuń
    2. Mi tak samo, więc powoli zbieramy :)

      Usuń
  5. Piekna książka, jak to u Tako :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. noo dobrze, że są takie wydawnictwa! I dobrze, że jest takich wydawnictw, które dbają o dobre książki dla dzieci w Polsce coraz więcej:)

      Usuń
  6. Uwielbiam książki z cudownymi ilustracjami...jak ja się ciesze, że to trafiłam...tylko teraz WOLNY CZASIE NADEJDŹ!!!, bo ja mam dużo do poczytania;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. witam serdecznie u nas:) zapraszamy w odwiedziny częściej:))

      Usuń
  7. :)
    http://youtu.be/IvGMzDx2Q7k

    OdpowiedzUsuń

Szukaj na tym blogu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...